sâmbătă, 30 august 2008

Floapa

Că tot am citit câţiva bloggeri, oarecum nostalgici, care povesteau despre jocurile pe televizor, etc, m-am gandit şi eu să scriu 2-3 cuvinte ca să vă curgă o lacrimă, măcar una.
Acum 3 zile, adică 27.08.08, miercurea, am fost nevoit să îmi schimb placa de reţea de la desktop, deoarece cea încorporată se pare că "a picat". Asta e se mai întâmplă. A fost necesar un magazin de la un parter de bloc ca să îmi satisfacă dorinţa.
Am intrat, am cumpărat ce trebuia, o placă de reţea, şi am plecat acasă.
De aici începe nostalgia, amintiri dureroase, plânsete, durer în suflet şi o grămadă de sentimente care te făceau să crăpe inima în tine. Driverul plăcii de bază era pe dischetă, floapă. Adică Floppy. Mult iubitul floppy, în care se introducea ditamai discheta, 3,4 inchi, sau ceva de genu, scria pe partiţia din My Computer. Mai ţineţi minte cum troznea când începea migălosul proces de citire? Mai ţineţi minte imensa capacitate de stocare de 3 MB ?! parcă atât era. Mai ţineţi minte că costa în jur de 3 lei, adică 30 mii, care pe vremea aceea totuşi erau bani?, mă refer la acea vreme când începea cam tot românul să îşi cumpere un calculator, 2002-2003.
Îmi aduc aminte şi mă amuză acest lucru, cum apăruse un zvon, cum că dacă dai de acea clapetă să se vadă folia aceea la lumină se ştergeau toate datele existene, sau chiar mai rău se strica discheta. Nu ştiu cât este de adevărat, dar ţin minte că toţi puştii de prin zona ascundeau dischetele când se ducea vre un prieten pe la ei ca nu cumva din curiozitate să îi strice dischetele. Ce vremuri!
Deşi dischetele au început să dispară din viaţa de zi cu zi a unui posesor de PC, ele sunt foarte folosite pe piaţa calculatoarelor. Cu prima ocazie când o să intru într-un magazin de calculatoare o să întreb dacă au dischetă că vreau să fac o copie la driverul plăcii de reţea :)).
Vă las să lăcrimaţi, ne mai scriem.

2 comentarii:

Anonim spunea...

mie imi pare rau ca mi-am bagat surubelnita in mult prea-iubitul floppy :). praf l-am facut. si acum, cand vreau sa-mi fac un bios update (are 7 ani vechime)..stau cu pula-n mana.

Anonim spunea...

Floapa avea 1.44 capacitatea, si inca mai are, eventual arhivata poate e diferita. Tin minte ca obisnuiam sa repar calculatoare cu un CD bootabil care avea imaginea de boot luata de pe o floapa din-asta. Cand mi-am facut upgrade la calculator totusi nu am mai pus unitate, nu mai avea sens