miercuri, 13 august 2008

SMS, Chat


Am citit, nu mai ştiu pe ce site, că persoanele care trimit SMS (aşa zisele mesaje scrise, care se dau cu nemiluita la tot felul de oferte) le este mai greu să se exprime într-o conversaţie “face to face”. Testul era făcut de inteligenţii şi doxaţii englezi. Eu cred că au foarte mare dreptate, că de, la un sms poţi sta şi 20 de minute să ii zici cuiva ce ai de zis, pe când la telefon sau faţă-n faţă trebuie să îţi găseşti repede cuvintele. Deci scriind multe sms-uri se pierde acel simţi de a purta o conversaţie cât mai lizibilă şi corectă. Eu, decat să îi dau un sms lui X să îi zic damblalele mele, prefer să il sun sau, în caz că este o problemă mai importantă, cred că cel mai bine se rezolvă vorbind cu persoana între 4 sau mai mulţi ochi.
SMS-urile ca SMS-urile, că de astea costa şi românu e “sărac” – e pe dracu, dar ce facem cu Messengerul? Toţi mai mulţi professori şi părinţi se plâng de modul şi calitatea exprimării elevilor. Normal că de, dacă odrasla e crescută pe Messenger şi cu telefonul de gat de la 7 ani de… . Acelaşi lucru ca şi cu mesajele de pe telefon se întamplă şi cu Messengerul, că şi pe ăla se scrie . La Messenger mai este şi alta chestie : când vorbeşti cu o anumită persoană, în conferinţe, la status, sau şi la asa zisul avatar, nu eşti tare dacă nu ai umplut fereastra de Emoticonuri de genul :X, :*, , :D, =)), =(( şi mai stiu eu ce. Acum să nu mă înţelegeţi greşit, nu vreau să vă fac să renunţaţi la iubitul Yahoo Messenger, dar macar dacă nu vă dezlipiţi x ore din fata monitorului, încercaţi să mai folosiţi şi microfonul, că de tot e o diferenţă. Micuţă dar e.
Baftă la scris.

Niciun comentariu: