miercuri, 3 septembrie 2008

El e

  Aseara la ora 21:oo, ora 23:00 a Angliei, s-a lansat oficial Google Chrome si s-a putut downloada de ... de oriunde, toti au scris, l-au laudat, l-au criticat, etc. In aceasta, cu 2 click-uri am fost, si inca mai sunt, unul dintre sutele de mii de utilizatori ai noului Chrome. 
  Cu dublu click, next , next, ca in toate aplicatiile Windows, L-am avut instalat (cu L mare, ca merita). Din prima secunda m-a lasat cu gura cascata, imi placea la nebunie si butonul Close din coltul stanga al panginii, dar nu l-am folosit. Why? Pai am numai motive de lauda pentru Chrome si pentru Google. O mica lista cu avantaje si dezavantaje, cele din urma fiind foarte putine. Sa incepem cu avantaje ca asa-i frumos : 
   Ce imi place la Chrome :
1. La prima, si nu numai, este foarte placut ochiului, cu un design modern, curat si cu fiecare element pus parca exact cum trebuie. 
2. Un lucru care m-a lasat cu gura cascata, nu ma astepta, lucru care ma va face probabil sa raman definitv pe Chrome : tot ce insemna Bookmark, Archive etc, care se aflau in Firefox, s-au teleportat ca prin minune, sau ca prin script, I don't know, si in Chrome. Perfect, mai bine de atat nu se putea. 
3. Comenzile rapide sunt aceleasi cu care e obisnuita toata lumea, sau cel putin eu New Tab (CTRL+T), New File (CTRL+N) etc. 
4. Ca tot veni vorba de Tab-uri, ele sunt plasate FOARTE strategic, in susul paginii, cu un design placut, modern si practic, astfel ramanand mai mult spatiu pentru vizualizarea paginii. Inca un lucru bun despre Tab-uri, despre designul lor : Tab-ul selectat preia culoarea gradientului din header, lucru de bun gust.
5. Search-ul, CTRL+F, apare undeva in susul paginii sub bara de Bookmarks. Si el (asa e frumos sa incepi o propozitie, cu "si"), ca si Tab-ul selectat, continua desingul headerului. Perfect. Despre functia "Search" ar mai fi lucruri bune de zis ca de exemplu, la tastarea unei litere cum ar fi "x", toate literele "x" din textul afisat sunt incercuite cu o culoare portocalie-deschisa. Un alt avantaj ar fi si afisarea numaruli de elemente gasite.
6. Un lucru cu care se detaseaza umpic fata de celelate browsere este "Cautarea Google" direct din header, lucru care pana acum trebuia facut cu un taskbar suplimentar, care pe mine ma incurca extrem de mult si imi displacea pe cat de mult posibil. Acum, la tastarea cuvantului google in header apre un text care ne informeaza ca daca apasam tasta "Tab" vom putea cauta pe google. Ca o comanda rapida puteti folosi tasta G, iar apoi sa apasati "Tab". 
7. etc etc etc. 

Ce nu imi place la Google Chrom
1. Lipseste cu desavarsire butonul Home. Este vorba despre butonu ala de sus din stanga care avea o iconita cu o casa. Ala care te ducea la pagina de start. Nasoala treaba era foarte util butonu, din punctul meu de vedere, dar de ce sa ii facem, nu totul este perfect. 
2. Un scroll foarte sensibil, sau mai degraba foarte rapid. Da pagina cu pagina, nu te poti opri la mijlocul unei pagini decat utilizand cursorul si bara de scroll din dreapta.
3. La creearea unui nou Tab nu mai apare acea pagina alba, ci apar ultimele siteuri accesate. Aici poate fi si util, dar si inutil, deoarece pe unii s-ar putea sa ii enerveze la culme. Daca intri pe un site stii tu de care si apoi mai intra si altcineva dupa tine, nu in cazul meu am 3 calculatoare in casa, si vede pe ce ai intrat?
4. Cel mai mare dezavantaj pe are il are, sau pe care il produc eu: nu am reusit sa folosesc diacriticele, sh, tz, literele specifice romaniei. Sa speram ca se ascunde pe undeva o setare si pentru astea. Daca nu, e tragic.

Cam atat despre Google Chrome

2 comentarii:

Anonim spunea...

2. Un lucru care m-a lasat cu gura cascata, nu ma astepta, lucru care ma va face probabil sa raman definitv pe Chrome : tot ce insemna Bookmark, Archive etc, care se aflau in Firefox, s-au teleportat ca prin minune, sau ca prin script, I don't know, si in Chrome. Perfect, mai bine de atat nu se putea.

not true :).nu a fost magie.
cand il instalezi, iti apare ca "incarca" setarile din firefox :)

Logatu spunea...

Pentru site-urile de la punctul 3 trebuie folosit modul Incognito.